16/12/18 Overhaul the Curb
Items for the day.
Chemicals.
この日のアイテム。
こいつら使ってキレイキレイ。^^

The first thing to do was to lub the chain.
No sly photos, sorry. ^o^
まずはチェーンに潤滑油をシューシュー。
あざとい写真は撮ってない。w

Then, overhaul the curb.
To do that, RMX250S requires to disassemble her seat, tank and some other parts.
Sigh. (-"-)
そっからキャブのオーバーホール。
それすんのに、シートにタンクにその他諸々。
どんだけ部品外さなあかんねん!
Succeeded to pull out the throttling valve.
What's the shape of it?!
Blew out every hole and re-assembled the curb.
何とかスロットルバルブ引き抜いたけど、メッチャ変わった形。
穴という穴をブローして、再組み立て。

Oh, what is that? I found a yellow cable cut unnaturally. It must be the one for indicating r.p.m.
Connect them and confirmed the tachometer was OK.
なんじゃこりゃ?! 黄色い配線が切れとるやんか! こいつ、きっと回転拾ってるんや。
取り敢えずつないで、タコメーターが動くことを確認した。

On the test run, I've tried 8,000 r.p.m. of her for the first time. That was amazing and scary enough for me!
I reminded myself "Safety first". (^o^;
試乗の時、初めて8,000まで回してみた。すんごいやら怖いやら!
「安全第一」を肝に銘じた。^_^;




<Bike top  Home  next>








inserted by FC2 system